• تهران خیابان سهروردی شمالی، کوچه فیروزه، پلاک ۲۱ طبقه دوم واحد ۴

لول ترنسمیتر گاید رادار(Guided Radar Level Transmitter)

اصول کار ترنسمیترهای گاید رادار

بازتاب پالسهای نانوثانیه با فرکانس پایین به سطح میله ترنسمیتر که در سیال قرارگرفته و محاسبه مدت زمان رفت و بازگشت پالس توسط فن آوری   GWR  فن آوری رادار موج هدایت شده.

هنگامی که یک پالس به سطح ماده ای که در حال اندازه گیری است می رسد، بخشی از انرژی به فرستنده منعکس می شود و اختلاف زمانی بین پالس تولید شده و منعکس شده به فاصله ای تبدیل می شود که سطح کل یا سطح رابط محاسبه می شود.

سطح سنج گاید رادار

اندازه گیری سطح رادار هدایت شونده برای مایعات و جامدات حجیم مناسب است. وضعیت سطح محیط به دلیل هدایت ایمن امواج منعکس شده از اهمیت کمی برخوردار است. سطوح مایع متلاطم یا تشکیل کف و همچنین سطوح مختلف زاویه دار یا قیف های خروجی، همانطور که در جامدات حجیم رخ می دهد، بر اندازه گیری تأثیر نمی گذارد. رادار هدایت شونده نیز اولین انتخاب برای اندازه گیری رابط است.

سطح سنج گاید رادار

سرعت حرکت پالس تحت تأثیر دی الکتریک محیط است. این تغییر در زمان ارسال قابل پیش بینی است و امکان جبران برای اندازه گیری را فراهم می کند. بازتاب سیگنال ارسالی یک پارامتر کلیدی برای عملکرد اندازه گیری میباشد.ثابت دی الکتریک بالا بازتاب محدوده اندازه گیری طولانی تری می دهد.

سطح سنج گاید رادار

در حالی که رادار موج هدایت شونده در بسیاری از شرایط کار می کند، برخی از اقدامات احتیاطی با توجه به انتخاب کاوشگر باید انجام شود. چندین سبک پروب در دسترس است و محدودیت های کاربرد، طول و نصب بر انتخاب آنها تأثیر می گذارد. کاوشگرها نباید مستقیماً با یک جسم فلزی در تماس باشند، مگر اینکه از پروب کواکسی استفاده شود، زیرا بر سیگنال تأثیر می گذارد.

سطح سنج گاید رادار
سطح سنج گاید رادار